Oficiální stránky
               
ČESKÉHO KLUBU RINGA


                           Chcete být zástupcem a kontaktovatelem RINGO
                           ve vašem  městě, okrese, regionu nebo kraji?

                           Ozvi se na našem e-mailu: ringo@ringo.cz !!!
Úvodní
Ringo kroužky a hřiště dodáváme na dobírku. Více info zde

Odpovědi na otázky Nejčastější dotazy

Odpovědi na otázky

Protože se množí otázky na pravidla ringa, organizaci GRAND PRIX RINGO turnajů apod., rozhodl jsem se na webu www.ringo.cz založit novou sekci: „Odpovědi na vaše otázky“ (teď to je jen jako ukázkový článek na tomto webu).

Dotaz:​

Ahoj Ivane,
chtěl bych se zeptat na velmi diskutované pravidlo - smeč. Jak to tedy je? Musí vždy kroužek letět směrem nahoru přes síť nebo se může hodit smeč - kroužek letí z ruky přímo dolů? Co když při smeči trefím síť, ale kroužek se překulí přes síť do hřiště? V pravidlech o tomto není zmíňka - tam je jen sekera.
A koutoul se počítá jen na mojí straně tzn kroužek se musí otočit o 180° na mé půlce, aby to rozhodčí mohl písknout?
Teď na MČR se o tom vedly velké debaty..
 
Díky za info.
 
Vači
(Jiří Vlček)

Odpověď:

  1. K Tvému prvnímu dotazu: „Musí vždy kroužek letět směrem nahoru přes síť nebo se může hodit smeč - kroužek letí z ruky přímo dolů?
jednak je to napsáno přímo ve sportovních pravidlech ringa (ke stažení na  webu www.ringo.cz v sekci „Ke stažení“):  
Pravidlo 15 - DOTYK KROUŽKEM
15.1. Není dovoleno se dotknout kroužkem drženým v ruce jakékoliv části svého těla, těla spoluhráče, hřiště nebo sítě.
 
a pravidlo
 
Pravidlo 16 - „SKLEŇENÁ ZEĎ“
16.2. Hráč nesmí při hodu přesáhnout rukou nad sítí.
 
- z toho vyplývá, že musí být zcela jasné, že v okamžiku odhodu nebyl kroužek v kontaktu se sítí! Rozhodčí pak posuzuje všechny hody, kdy není jasně vidět, že smečoval, aniž se při odhodu, když měl kroužek ještě v ruce, dotkl sítě - JAKO ŠPATNÝ!
 
Poznámka:
Nikde z pravidel ale nevyplývá, že kroužek musí letět nahoru, ale vzhledem k výšce sítě 243 cm a nutnosti hodit kroužek kousek od sítě a přitom mít alespoň jednu nohu na zemi jsem ještě smeč dolů bez kontaktu se síťkou při odhodu v praxi ještě neviděl…!
 
  1. K dalšímu Tvému dotazu: „Co když při smeči trefím síť, ale kroužek se překulí přes síť do hřiště?“
 
tak to je běžná situace a kroužek je dobrý a bod platí! Rozhodčí ale dává pozor, kam se síťka prohne – jestli nahoru = pak šel kroužek pod síťkou a je špatný, pokud dolů = kroužek přešel nad síťkou a je dobrý!
 
  1. K poslednímu dotazu: „A kotoul se počítá jen na mojí straně tzn kroužek se musí otočit o 180° na mé půlce, aby to rozhodčí mohl písknout?
 
Viz opět pasáž ze sportovních pravidel ringa:
 
Komentář k pravidlu 10:
1) Při letu se krouže může chvět nebo komíhat, ale nesmí dělat kotouly (tj. dokončit obrat přes osu o 180 stupňů).
 
Tady je to tedy jasné, kroužek během celého letu (od okamžiku, kdy opustí ruku, do okamžiku kdy je soupeřem chycen) nesmí udělat kotoul (otočit se o 180°a více). Tzn. pokud kotoul dokončí, je to špatný hod a znamená ztrátu bodu!
 
To je k dnešním dotazům vše a neotálejte se svými dotazy i ostatní! wink
 
Mějte se všichni ringaři krásně a sledujte naše nové stránky ringa: www.ringo.cz
 
Ivan Cap (Bivoj)
 
Ing. Ivan Cap
Předseda Českého klubu ringa